Technische Unie (TU) is met haar 2.150 medewerkers een grote speler in de technische sector. Zij begeeft zich in een uitdagende markt en steeds veranderende wereld. Dat vraagt om een mindset van aanpassen en continu leren voor alle medewerkers. TU zorgt dat haar medewerkers en klanten zich kunnen ontwikkelen en kunnen deelnemen aan een breed scala aan opleidingen en cursussen. Om dat te bereiken staat Dorine van Bockel, manager Opleiding en Ontwikkeling, aan het “ontwikkelroer”. Wij spraken haar over de interne en externe ontwikkelmogelijkheden die deze technische groothandel biedt.
De afdeling Opleiding en Ontwikkeling van TU zorgt ervoor dat iedereen zich kan blijven ontwikkelen en doelgericht en effectief kan leren. Daarvoor houdt zij continu de verbinding met alle afdelingen. Om samen te kijken hoe de wereld verandert en te ontdekken wat nodig is om te zorgen dat de medewerkers van TU waarde kunnen blijven toevoegen, bijvoorbeeld op het gebied van verduurzaming. Het inzichtelijk maken van de leer- en ontwikkelbehoefte binnen TU en die vertalen naar de meest actuele en beste leermethoden voor collega’s: dat is de expertise van de afdeling O&O.
Dorine van Bockel, manager Opleiding en Ontwikkeling: “Veel mensen denken dat het bij leren en ontwikkelen in eerste instantie gaat over een training of een opleiding volgen, maar wij zien educatie breder dan dat. Het gaat erom dat je op allerlei manieren leert en je ontwikkelt. Bijvoorbeeld ook door artikelen te lezen, naar bijeenkomsten te gaan of je aan te sluiten bij een netwerk. En, wij zijn ervan overtuigd dat het meeste leren en ontwikkelen in de praktijk plaatsvindt. Doordat je als collega’s van elkaar leert. Onze toegevoegde waarde zit hem in het ontsluiten en delen van die kennis, tussen collega’s, met de klant én leverancier.”
De thema’s waar medewerkers zich op kunnen uitleven zijn divers, relevant en altijd actueel. Een greep uit de thema’s in het huidige aanbod is bijvoorbeeld: (persoonlijk) leiderschap, werken volgens de LEAN methodiek, technische vakkennis, diversiteit en inclusie, veiligheid, systeemvaardigheden en werken met AI op je werkplek. Sommige kennis wordt aangeboden in de vorm van een e-learning, voor andere thema’s worden fysieke trainingen georganiseerd, al dan niet meteen externe trainer. En voor wie liefst dagelijks een portie kennis tot zich wil nemen biedt TU een enorm palet aan korte testjes en e-learnings aan, die iedereen op een zelfgekozen tijdstip achter de computer kan doen.
Binnen TU focust Dorine samen met haar collega’s niet alleen op medewerkers die zich kunnen laven aan nieuwe kennis. “We doen dit ook voor onze klanten”, aldus Dorine, waarna ze ons meer vertelt over de TU campus, het trainingsmerk voor klanten. Ze licht met plezier en enthousiasme het aanbod van TU campus toe:
Dat Technische Unie ‘continu ontwikkelen’ heeft geborgd in haar bedrijfsdoel is na ons gesprek met Dorine kristalhelder. Met uitgebreide en innovatieve opleidingsprogramma's zetten ze de standaard in de sector. Of je nu een medewerker bent die wil groeien of een klant die klaar is om de nieuwste technologieën te omarmen, de TU biedt alle kennis én tools. Ben je benieuwd naar de inhoud van het opleidingsprogramma voor klanten? Ontdek dan alle mogelijkheden van TU Campus.
Ben je per toeval op deze pagina gekomen en denk je: ik heb niks met techniek, dus dit is niet voor mij? Think again. Je hoeft namelijk geen technische achtergrond te hebben om bij Technische Unie aan de slag te gaan. Technische Unie gelooft in "hire for talent, train for skills". Dit betekent dat ze op zoek zijn naar mensen met de juiste mindset en competenties, om hen vervolgens de (technische) kennis bij te brengen die ze nodig hebben. Misschien ontdek je kwaliteiten in jezelf die je nooit had verwacht! Neem gerust eens een kijkje bij de TU vacatures.
Meer berichten over dit onderwerp vind je hieronder. Je kunt natuurlijk ook alle artikelen bekijken en zelf een selectie maken.