Lizette, hoe belandt iemand met jouw achtergrond in de logistiek? Vertel ons je verhaal!
“Ja, dat is inderdaad een bijzondere reis geweest! Ik begon op de hogere landbouwschool richting diergezondheidszorg, wat totaal niets met logistiek te maken heeft. Toch ben ik in de branche gerold en werk ik inmiddels alweer 17 jaar bij itsme. Ik startte als ondersteuner op de afdeling Connected Business en groeide door naar verschillende functies. Op dit moment ben ik net gestart als teamleider van het team waar ik 17 jaar geleden ben begonnen. Toen ik solliciteerde bij itsme, had ik geen idee wat Connected Business inhield. Het bleek een goede keuze!”
Gefeliciteerd met je nieuwe rol als teamleider! Hoe bevalt het om nu aan het roer te staan?
“Dank je! Het is heel leuk, maar ook een beetje spannend. Ik stuur nu zowel de buitendienst als de binnendienst collega's aan, plus de medewerkers van het Value Added Service Center (VASC). Het is een drukke periode, omdat ik ook nog mijn oude rol als Adviseur Connected Business aan het overdragen ben. Maar, het is een leuke uitdaging.”
Wat doet de afdeling Connected Business precies? En wat maakt jullie werk zo bijzonder?
“Onze afdeling houdt zich bezig met procesoptimalisatie bij onze klanten. We onderzoeken de materiaalbehoefte van klanten en begeleiden hen door het hele proces, van begin tot eind. Onze adviseurs kunnen met de klant meelopen op de werkvloer en kijken hoe hun processen lopen. Alle verbeteringen die we opmerken, bespreken we met de klant. We duiken er samen in. Het leukste is dat elk bedrijf uniek is in hoe ze hun logistiek aanpakken, waardoor ons werk altijd boeiend en uitdagend blijft.”
“In de basis is elk magazijn hetzelfde. Maar elk bedrijf pakt het toch op zijn eigen unieke manier aan. Dat maakt ons werk zo leuk en uitdagend. De inzichten die wij bieden, laten onze klanten nadenken over bepaalde processen.”
Wat is een voorbeeld van hoe jullie een klant hebben geholpen?
“Een mooi voorbeeld vind ik een eenmanszaak die wij kortgelegen hebben geholpen. Voorheen moest de ondernemer veel handmatige handelingen verrichten om een product te bestellen. We hebben onze zelfscan oplossing aangeboden waarbij hij alleen maar een product hoeft te scannen, en de order wordt automatisch naar itsme gestuurd. Dit scheelt hem enorm veel tijd en moeite.”
Hoe zorg je voor een goede band met je team nu je teamleider bent?
“Persoonlijk contact is voor mij heel belangrijk. Ik probeer ieder teamlid minstens eens in de vier weken te bezoeken. Ze werken veel op locatie, maar ik vind het belangrijk om ze echt te zien en te spreken. Dat betekent ook dat ik veel door het land reis. Een telefoontje tussendoor aan een teamlid kan altijd, maar met een kop koffie erbij praat je pas echt, ook over privézaken.”
“Als je alleen maar telefonisch contact hebt, is de relatie toch anders. Al die tijd ben ik hun collega geweest. Nu ik teamleider ben wil ik niet dat er ineens een afstand tussen ons ontstaat.”
Je hebt al een interessante carrière bij itsme. Hoe zie je de toekomst?
“Ik ben heel blij met mijn groei binnen de afdeling en de nieuwe uitdagingen die mijn rol als teamleider biedt. Ik kijk ernaar uit om binnenkort te starten met een cursus beginnend leiderschap. Daar hoop ik te leren hoe ik bepaalde dingen beter kan verwoorden of brengen, zodat ik oprecht kan bouwen aan een sterk en leuk team. Dat zijn we al, maar ik denk dat we nog beter kunnen worden.”
En tot slot: als je niet aan het werk bent, wat doe je dan het liefst?
“Buiten het werk om ben ik nogal een boerenmeisje en heb ik mijn eigen paard. Dat houdt me in balans en biedt een fijne afwisseling naast mijn werk.”
Bekijk ook de andere video portretten en neem een kijkje in hun werkveld.